مدارس از آبان ماه به تدریج باز میشوند
جارستان:معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز میشود. علیرضا کمرئی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره بازگشایی مدارس افزود: شروع فعالیت آموزشی
جارستان:معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز میشود.
علیرضا کمرئی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره بازگشایی مدارس افزود: شروع فعالیت آموزشی دانش آموزان از اول مهر به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری خواهد بود.
وی ادامه داد: بازگشایی مدارس از آبان ماه با اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می شود و به تدریج گسترش مییابد و حضور دانش آموزان و آموزش به روشهای متنوع حضوری و غیرحضوری (ترکیبی) انجام میشود.
مدارس کم جمعیت در اولویت بازگشایی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: بازگشایی مدارس سال گذشته بر مبنای رنگ بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا بود اما در حال حاضر این موضوع تابع رنگبندی نخواهد و سیستم های اجتماعی در تلاش هستند که سطح سرایت پذیری کرونا را به واسطه فاصله گذاری اجتماعی، کاستن از اجتماعات و واکسیناسیون کاهش دهند.
کمرئی خاطرنشان کرد: مناطق آموزشی که تراکم دانشآموز در آنها کمتر است، کلاس های با جمعیت کمتر دارد و امکان فاصلهگذاری اجتماعی در محیط آموزشی آنها بیشتر است، در اولویت بازگشایی قرار میگیرند.
وی عنوان کرد: بنابراین مدارس با جمعیت کم در مناطق کم جمعیت یا پیرامون استانها، در برخی شهرستانها و مدارس روستایی در اولویت بازگشایی هستند، همچنین اینکه امکانات دیجیتال در این مناطق کمتر است و باید امکانات آموزشی بیشتری برای آنها مهیا شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بازگشایی مدارس به تدریج آغاز میشود، حوزه سلامت و بهداشت آموزش و پرورش با همکاری سایر مراجع بهداشتی پس از بررسی و تایید اعلام می کند که کدام مدارس با رعایت فاصله اجتماعی، کاهش تراکم دانش آموز در مدرسه و رعایت سایر پروتکلهای بهداشتی نسبت به بازگشایی اقدام کنند.
کمرئی تاکید کرد: در راستای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی دانش آموزان و عوامل مدارس اصل اساسی خواهد بود.
واکسیناسیون بیشتر معلمان تا آبان انجام میشود
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه گفت: دز اول واکسیناسیون معلمان با همکاری وزارت بهداشت تمام و تزریق دز دوم هم آغاز شده است.
کمرئی افزود: با افزایش سرعت واکسیناسیون امیدواریم در بسیاری از مناطق تا پایان شهریورماه به نتیجه قابل قبولی دست یابیم.
وی بیان کرد: با توجه به فاصله دز اول و دوم برخی از واکسنها و رعایت این زمانبندی و عملکرد واکسن و تولید پادتن به مرور زمان نیاز است، اما پیش بینی می شود که تا آبان ماه تعداد بسیاری از معلمان واکسیناسیون را انجام دادهاند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: علاوه بر معلمان عواملی که با دانش آموزان برخورد دارند مانند رانندگان در سرویس ایاب و ذهاب و سایر اعضای مدرسه باید واکسینه شوند.
کمرئی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان کمتر از کرونا آسیب میبینند و امکان دارد که ناقل کرونا برای والدین باشند، پیش بینی شده که تا زمان بازگشایی والدین هم واکسینه شده اند.
به گزارش ایرنا، مدارس و سایر مراکز آموزشی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون تعطیل شد و آموزشها در بستر غیرحضوری مانند فضای مجازی، شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی پیگیری شد.
هرچند که آموزش و پرورش اردیبهشت ۹۹ اقدام به بازگشایی مدارس به صورت اختیاری برای رفع اشکال دانش آموزان کرد اما آموزش بازهم در سال تحصیلی جدید با توجه به گسترش ویروس کرونا و هراس عمومی از انتقال این ویروس به خانوادهها به صورت غیرحضوری دنبال شد.
اما پس از ارزیابی نتایج آموزش غیرحضوری بر سلامت جسم، روان و تحصیل دانشآموزان، مسوولان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدند که آثار مخرب تعطیلی مدارس بسیار بیشتر از بازگشایی است، بنابراین با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط این وزارتخانه و ستاد مقابله با کرونا قرار است امسال شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.
برچسب ها :تعطیلی مدارس بازگشایی مدارس علیرضا کمرئی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰